Izba Gospodarcza Eksporterów i Importerów

Public-relations

Izba Gospodarcza Eksporterów i Importerów proponuje profesjonalną i sprawdzoną w praktyce opiekę w zakresie public – relations i „obsługi medialnej”.

Już miliony osób przekonały się o tym, że jeśli media o Tobie nie piszą, praktycznie nie istniejesz. Coraz częściej przekonują się o tym przede wszystkim właściciele firm, dla których dobry wizerunek w mediach oznacza często większe szanse na wpływy i wysokie dochody.

W dobie Internetu i szerzącego się w niesamowitym tempie  rozwoju marketingu wirusowego żadne przedsiębiorstwo nie może sobie pozwolić na nieprofesjonalną prezencję swojej działalności. Złe wieści najszybciej się roznoszą, więc warto zadbać o wizerunek naszej firmy zanim będzie za późno.

Dlatego Izba Gospodarcza Eksporterów i Importerów  proponuje Państwu korzystanie z profesjonalnej  i sprawdzonej w praktyce opieki w zakresie public –relations i tzw. obsługi medialnej”.

My już wiemy, że public relations  może zdziałać cuda. Jego działania, aby przyniosły oczekiwany skutek muszą być jednak odpowiednio przemyślane, prowadzone kompleksowo i stale.  Zatem jak już coś robimy, to róbmy to z głową - powierz więc wizerunek Twojej  firmy powierzmy specjalistom, najlepiej znających realia regionalnej sceny gospodarczo – społecznej.

Dlaczego więc warto zainwestować w działania public relations?

Niezależne informacje są zawsze bardziej wiarygodne niż slogany reklamowe, pozytywne opinie lub komentarze wyrażone w artykułach skuteczniej przekonują  potencjalnych partnerów, artykuły są częściej czytane i rzadziej ignorowane niż reklamy, koszt obsługi  przez specjalistów od public relations jest wielokrotnie niższy od wartości przekazów liczonych jako reklama (prasowa, radiowa, internetowa itd.), efekty działań PR są dłuższe i trwalsze od efektów pojedynczej kampanii reklamowej, sama reklama jest mniej skuteczna od połączenia działań reklamowych i PR.

Na podstawie dotychczasowych doświadczeń, Izba Gospodarcza Eksporterów i Importerów proponuje  swoim członkom pomoc w skorzystaniu ze sprawdzonych w swej skuteczności oraz profesjonalizmie opiece specjalistów public- relations działających w województwie śląskim.

W szczególności  oferta dotyczy:

  • Tworzenia strategii działań Public relatrions (PR) oraz  zarządzania komunikacją wewnętrzną w firmie.
  • Opracowania tekstów poradnikowych dotyczących produktów, usług, miejsc, idei, które  warto wypromować,
  • Stworzenia i prowadzenia bazy redakcji branżowych, do których przesłana zostanie informacja o przedmiocie promocji,
  • Redagowania i wydawania gazetek firmowych, folderów, katalogów itp.

Ponadto  w ramach stałej współpracy zapewniona jest :

  • Pełna obsługa graficzna i merytoryczna prowadzenia stron internetowych firm.
  • Prowadzenie  firmowego Fan Page-u lub moderowanie aktywności firmy  w społecznościowych portalach.
  • Przygotowanie wypowiedzi rzecznika lub eksperta, które zostaną zamieszczone na branżowych forach.
  • Opracowanie i przygotowanie zaproszeń dla mediów na ważne dla firmy wydarzenia.
  • Zorganizowanie i poprowadzenie konferencji prasowych.
  • Opieka medialna podczas sytuacji kryzysowych w firmie.
  • Stałe partnerska współpraca z liczącymi się dziennikarzami i opiniotwórczymi mediami w regionie.
  • Przygotowanie i opieka nad wypowiedziami w mediach(zwłaszcza TV i radiowych) przedstawicieli firmy
  • Opracowanie i  dostarczanie do klientów oraz współpracowników  na bieżąco  newslleterów  lub serwisów informacyjnych zawierających pożądane dane o firmie.

Szerokie kontakty proponowanych przez Izbę specjalistów PR  pozwalają utrzymywać systematyczny kontakt z dziennikarzami największych polskich stacji telewizyjnych, stacji radiowych, prasy tradycyjnej oraz redaktorami czołowych portali internetowych w regionie i w kraju. W ramach obsługi oferowana jest "eskorta medialna" – obecność i wsparcie doświadczonego przedstawiciela przy okazji wszystkich wystąpień i wywiadów.  Opracuje scenariusz programu. Oferta stałej obsługi medialnej umożliwia więc budowanie trwałych relacji z dziennikarzami oraz gwarantuje profesjonalny serwis w kontaktach z mediami.

Oferta zawiera także propozycje szkoleń medialnych umożliwiających teoretyczne i praktyczne poznanie specyfiki świata mediów oraz nabycie umiejętności współpracy z dziennikarzami.

Izba Gospodarcza Eksporterów i Importerów umożliwi zainteresowanym bezpośrednie i szybkie skomunikowanie się z profesjonalną  i sprawdzoną firmą zajmująca się public relations działającą w województwie śląskim oraz zapewni monitorowanie efektów tej współpracy.

 

 

 

Edward Długaj

Prezes Izby Gospodarczej Eksporterów i Importerów

W dobie Internetu i globalnych mediów zdobycie wiedzy na temat kraju, w którym chcemy prowadzić interesy, nie stwarza większych trudności. Problem tkwi w czymś innym. Informacja staje się skutecznym narzędziem dopiero wtedy, kiedy zostanie dobrze zinterpretowana w kontekście faktów, wydarzeń i sytuacji, mających wpływ na biznesowe decyzje.

więcej