Izba Gospodarcza Eksporterów i Importerów

Izba dba o zmianę wizerunku regionu

O  udziale przedstawicieli życia gospodarczego w przekształcaniu wizerunku województwa śląskiego mówiono, podczas wizyty na Śląsku prof. Stefana Pastuszki - członka Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, który przebywał w Katowicach i Zabrzu 4 i 5 grudnia. Gościł na Śląsk,  na zaproszenie Małgorzaty Bohosiewicz-Suchoń- prezes Izby Gospodarczej Eksporterów i Importerów.

 

W trakcie spotkań z kierownictwem stacji telewizyjnych TVS i TVP oraz w Polskim Radiu Katowice, zaprezentowano działania i osiągnięcia firm - członków Izby Gospodarczej Eksporterów i Importerów - w celu kreowania województwa śląskiego spostrzeganego nie tylko, jako regionu zdominowanego przez przemysł ciężki, ale także dynamicznie, twórczo rozwijającą się część Polski.

Goszcząca ministra Stefana Pastuszkę w Zabrzu, prezydent miasta Małgorzata Mańka – Szulik mówiła o zamiarach przedsiębiorców i władz śląskich miast dążących do utrwalenia w świadomości Polaków wizerunku regionu, jako ciekawego turystycznie, atrakcyjnego w przyrodnicze i kulturalne walory oraz wartego odwiedzenia o każdej porze roku.

Przykładem takich udanych inwestycji jest choćby zabytkowa kopalnia Guido czy turystyczne atrakcje podziemnej Sztolni Czarnego Pstrąga w Tarnowskich Górach, czy też możliwość zwiedzenia największego w kraju browaru w Tychach lub kompleksu pałacowego w Pszczynie. - Także setki nowoczesnych i innowacyjnych śląskich firm planuje otworzyć się dla tych, którzy na Śląsku chcą i potrafią dostrzec możliwości rozwoju - mówiła prezydent M. Mańka Szulik.

Prof. Stefan Pastuszka, w trakcie panelu medialnego z udziałem prezes Małgorzaty Bohosiewicz –Suchoń, organizowanego na zakończenie jego barbórkowej wizyty na Śląsku powiedział, że wciąż wielu ludzi w kraju nie ma pojęcia, jak dużo zmieniło się w województwie śląskim. -Jest jeszcze wiele do zrobienia zarówno w mediach, jak i poprzez kampanie promujące oraz popularyzujące ten region - nie jako zniszczonej przez przemysł „czarnej dziury” lecz polskiej „Doliny Krzemowej”, pełnej pomysłów i atrakcyjnych szans dla przedsiębiorców oraz inwestorów z całego kraju – dodał minister Pastuszka.

 


Edward Długaj

Prezes Izby Gospodarczej Eksporterów i Importerów

W dobie Internetu i globalnych mediów zdobycie wiedzy na temat kraju, w którym chcemy prowadzić interesy, nie stwarza większych trudności. Problem tkwi w czymś innym. Informacja staje się skutecznym narzędziem dopiero wtedy, kiedy zostanie dobrze zinterpretowana w kontekście faktów, wydarzeń i sytuacji, mających wpływ na biznesowe decyzje.

więcej